Vaiko gerovės komisijos (VGK) paskirtis –  rūpintis mokiniui saugia ir palankia ugdymo(si) aplinka, spręsti mokinio gerovės užtikrinimo klausimus ir ieškoti naujų galimybių, problemų sprendimo būdų, telkiant reikiamus išteklius.

Skyriaus VGK funkcijos:

  • atlikti Vaiko minimalios ir vidutinės priežiūros įstatyme Komisijai numatytas funkcijas;
  • atlikti Skyriaus mokymosi aplinkos, jos saugumo, Skyriaus bendruomenės narių tarpusavio santykių ir kitų su mokinio gerove susijusių aspektų analizę;
  • rūpintis pozityvaus Skyriaus mikroklimato kūrimu ir pozityviu vertybių puoselėjimu, teikti siūlymus direktoriui dėl saugios ir mokiniui palankios ugdymosi aplinkos kūrimo, vaikų socialinio ir emocinio ugdymo, prevencijos priemonių ir (ar) prevencinių programų įgyvendinimo;
  • planuoti prevencijos ir intervencijos priemones, koordinuoti jų įgyvendinimą ir veiksmingumo vertinimą, teikti metodinę ir konsultacinę paramą prevenciniam darbui organizuoti Skyriuose;
  • organizuoti ir koordinuoti Skyriaus bendruomenės švietimą mokinio teisių apsaugos, prevencijos, mokinių saviraiškos plėtojimo ir kitose mokinio gerovės srityse, rekomenduoti kvalifikacijos tobulinimo renginius mokinių socialinių ir emocinių kompetencijų ugdymo, kitose su mokinio gerove susijusiose srityse Skyriuje dirbantiems mokytojams;
  • atlikti mokinio ugdymosi poreikių pirminį vertinimą;
  • organizuoti ir koordinuoti mokymosi, švietimo ar kitos pagalbos mokiniui teikimą, bendrojo ugdymo programų ir / ar profesinio mokymo programų pritaikymą, mokinio individualaus ugdymo plano sudarymą ir jo įgyvendinimą;
  • teikti siūlymus direktoriui dėl kreipimosi į savivaldybėje vaiko teisių apsaugą užtikrinančią instituciją, kai mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai) neužtikrina vaiko teisių ir teisėtų interesų, įgyvendindami savo teises ir vykdydami pareigas;
  • kartu su Centre dirbančiu karjeros specialistu konsultuoti specialiųjų ugdymosi poreikių turintį mokinį, dėl jo tolesnio mokymosi ir profesijos pasirinkimo (galias atitinkančios mokymosi programos ir (ar) mokymosi įstaigos pasirinkimo) ir pagal galimybes specialiųjų ugdymosi poreikių turinčiam mokiniui užtikrinti sklandų palydėjimą / perėjimą į kitą pasirinktą švietimo įstaigą;
  • inicijuoti vaiko minimalios priežiūros priemonės skyrimą, vaiko minimalios priežiūros priemonės pakeitimą, pratęsimą ar panaikinimą;
  • pasibaigus nustatytam mokinio vidutinės priežiūros ar auklėjamojo poveikio priemonės vykdymo terminui, organizuoti mokiniui reikalingos mokymosi, švietimo ar kitos pagalbos teikimą siekiant sklandaus mokinio įsitraukimo į ugdymo procesą;
  • sprendžiant konkretaus Skyriaus mokinio problemas bendradarbiauti su Centro administracija ir kitomis vaiko gerove suinteresuotomis institucijomis, įstaigomis ar asmenimis;
  • analizuoti Centro vidaus dokumentų turinį saugios ir ugdymui (si) palankios aplinkos ar kitais su mokinio gerove susijusiais aspektais, teikti siūlymus direktoriui dėl jų tobulinimo;
  • vykdyti kitas direktoriaus ir direktoriaus pavaduotojo ugdymui pavestas funkcijas ir rekomendacijas, susijusias su mokinio gerove.