STEAM ir STEAM Junior programos suteikia galimybę mokiniams praktiškai pažinti šiuolaikines technologijas, gilinti žinias tiksliųjų mokslų srityse ir ugdyti kūrybiškumą bei kritinį mąstymą. Dalyvaudami šiose programose, mokiniai ne tik teoriškai susipažįsta su mokslo ir technologijų pagrindais, bet ir patys kuria, eksperimentuoja bei sprendžia realius inžinerinius iššūkius.
2025 m. Šiaulių technologijų mokymo centre vyko išskirtiniai STEAM užsiėmimai, kuriuose aktyviai dalyvavo miesto mokiniai:
„Aš – būsimas inžinierius, projektuoju SolidWorks programa“ – programa skirta sudominti mokinius inžinerinio projektavimo galimybėmis, išugdyti pirmines trimačio projektavimo Solidworks programa kompetencijas, motyvuoti juos pasirinkti inžinerijos krypties studijas. Solidworks programinė įranga skirta gaminio skaitmeniniam prototipui modeliuoti bei išbandyti virtualioje erdvėje, prie užduotų realių sąlygų. Solidworks produktus galima taikyti ir reklamos gamybos įmonėse (kuriant stendus, tūrines raides ir pan.), projektuojant minkštus ir korpusinius baldus.
„Jaunųjų inžinierių kosminės misijos“ – įtraukianti edukacinė veikla, skirta pradinių 1-4 klasių mokiniams sudominti, ugdyti bei ugdytis inžinerinę kompetenciją: kūrybiškai suprojektuoti, sukonstruoti, kritiškai mąstyti, eksperimentuoti, ir įsivertinti. Vaikai susipažino su raketomis, jų paskirtimi ir išskirtinėmis savybėmis.
„Vektorinė grafika su CorelDRAW“ – Vektorinės grafikos lyderė – CorelDRAW programa plačiai naudojama profesionaliems kompiuterinio projektavimo ir reklamos, dizaino darbams atlikti. Tai dažniausiai naudojamas programų paketas, atliekant įvairius maketavimo darbus, kurią turi įsisavinti aukštųjų mokyklų dizaino bei multimedijų specialybių studentai. Programa skirta gimnazijų mokiniams, pasirinkusiems vizualiųjų menų dalyką, siekiantiems įgyti pirmines kompiuterinio maketavimo, grafinio dizaino, kompetencijas.
Šios programos yra puikus pavyzdys, kaip STEAM ugdymas gali būti ne tik naudingas, bet ir įkvepiantis – čia kiekvienas mokinys gali atrasti savo talentą, išbandyti skirtingas mokslo bei technologijų sritis ir galbūt net pasirinkti būsimą profesinį kelią.
Šiaulių technologijų mokymo centras kviečia visus smalsius, kūrybingus ir technologijomis besidominčius mokinius prisijungti prie STEAM bendruomenės ir tapti ateities kūrėjais!
Projektą finansuoja Šiaulių miesto savivaldybė.