Šiaulių technologijų mokymo centro profesijos mokytojai gilino dirbtinio intelekto žinias Italijoje

Sausio pabaigoje penki Šiaulių technologijų mokymo centro profesijos mokytojai Renata Chvoinikovienė, Jolita Balčiūnienė, Dovydas Gedrimas, Tadas Mikaliūnas, Kristina Butkuvienė dalyvavo tarptautiniuose mokymuose, kurie vyko Feraroje, Italijoje, pagal projektą „Promoting Artificial Intelligence Competences in VET“ (Nr. 2023-1-LT01-KA220-VET-000158711).

Mokymai sutelkė pedagogus iš Italijos, Bulgarijos, Slovėnijos, Graikijos ir Lietuvos, kurie diskutavo apie dirbtinio intelekto (DI) pritaikymo galimybes profesiniame mokyme. Ypatingas dėmesys buvo skiriamas DI vaidmeniui mokymo procese: kaip šios technologijos gali padėti efektyvinti mokymosi procesus, automatizuoti vertinimus ir kurti individualizuotas mokymosi strategijas. Mokymų metu dalyviai susipažino su realiais DI sprendimais, taikomais įvairiose srityse – nuo medicinos simuliacijų iki kulinarijos vertinimo ir transporto sektoriaus inovacijų. Be to, buvo aptarti ir dirbtinio intelekto keliamų iššūkių klausimai: duomenų saugumas, etiniai aspektai bei mokytojų pasirengimas dirbti su naujomis technologijomis.

Unikali patirtis: vizitas į LEONARDO superkompiuterį. Vienas įspūdingiausių mokymų akcentų buvo apsilankymas Bolonijoje esančiame LEONARDO superkompiuteryje – viena galingiausių kompiuterinių sistemų pasaulyje, kurios skaičiavimo galia siekia 250 petaflopų. Šis superkompiuteris prisideda prie svarbių mokslinių tyrimų, susijusių su aplinkos tvarumu, klimato kaitos analize ir dirbtinio intelekto modelių kūrimu.

Italija – technologijų ir kultūros sintezė. Mokymų dalyviai turėjo galimybę ne tik gilinti savo žinias technologijų srityje, bet ir pasinerti į Italijos kultūrą. Ferraros istorinės gatvės ir Renesanso dvelksmas, o Bolonijos architektūra ir kulinarinės tradicijos suteikė papildomų įspūdžių ir prisiminimų.

Ši patirtis neabejotinai praturtino dalyvių žinias ir atvėrė naujas galimybes profesinio mokymo ateičiai.

Programa „Erasmus+“ finansuojama Europos Sąjungos lėšomis, o Lietuvoje administruojama Švietimo mainų paramos fondo. Šis pranešimas atspindi tik autorių požiūrį ar nuomonę, todėl nei Švietimo mainų paramos fondas, nei Europos Komisija, nei dotaciją teikianti institucija negali būti laikomos atsakingomis už bet kokį pateikiamos informacijos naudojimą.