Prancūzijos ekspertų patirtis Šiaulių technologijų mokymo centre
Šiaulių technologijų mokymo centre įgyvendinama „Erasmus+“ programos veikla (projekto Nr. 2025-1-LT01-KA121-VET-000337965) – kviestinių ekspertų vizitas, kurio metu centre lankėsi svečiai iš Prancūzijos.
Vizito tikslas – pasidalinti Prancūzijos patirtimi ugdant specialiųjų ugdymosi poreikių (toliau SUP) turinčius mokinius. Savo žiniomis ir įžvalgomis ekspertai dalijosi ne tik su mūsų centro darbuotojais ir profesijos mokytojais, bet ir su mokiniais – būsimais pedagogų padėjėjais.
Šis vizitas – ypatinga proga mokytis iš dviejų patyrusių specialistų – Giedrės ir Alain, daugelį metų dirbančių su mokiniais, kurių elgesys ar mokymosi stilius neatitinka įprastų socialinių ir ugdymo normų.
Ekspertai pristatė mokslinę prezentaciją apie mokinius, turinčius specifinių ugdymosi poreikių, aptarė jų neuropsichologinį vystymąsi ir pabrėžė svarbiausius aspektus, į kuriuos pedagogai turėtų atkreipti dėmesį dirbdami su tokiais mokiniais. Sesijos metu diskutuota apie netinkamas praktikas, kurių reikėtų vengti, ir pristatytos moksliniais įrodymais pagrįstos rekomendacijos efektyviai ugdymo pagalbai teikti.
Vizito metu buvo pristatyti inovatyvūs mokymo metodai, taikomi dirbant su SUP turinčiais mokiniais, tarp jų – institucinė pedagogika. Ekspertai pasidalijo rekomendacijomis, kaip:
- taikyti įtraukaus mokymosi strategijas, užtikrinančias visų mokinių dalyvavimą ugdymo veiklose;
- organizuoti specializuotą pagalbą pamokų metu ir po jų, pasitelkiant tarptautinę gerąją praktiką;
- taikyti vertinimo metodikas, padedančias įvertinti SUP turinčių mokinių gebėjimus ir parengti individualius perėjimo planus mokymosi pradžioje.
Pristatyta grafikos terapija – nauja patirtis Lietuvoje. Mokymų dalyviai turėjo unikalią galimybę praktiškai susipažinti su grafikos terapijos metodais, kuriuos ne tik pademonstravo mokiniai iš Prancūzijos, bet išbandė ir mokymų dalyviai.
Programa buvo užbaigta refleksijos ir diskusijos sesija, kurios metu dalyviai dalijosi įgytomis žiniomis, įžvalgomis ir uždavė klausimus ekspertams.
Šis tarptautinis vizitas – tai ne tik profesiniai mokymai, bet ir įkvepianti bendrystės patirtis, stiprinanti pedagoginę kompetenciją, kultūrinį supratimą ir kūrybiškumą.