Karjeros specialistų mokymai „Profesinio orientavimo paslaugos mokiniams: kaip užtikrinti kokybę?“

Lietuvos neformaliojo švietimo agentūra (LINEŠA) kartu su Švietimo, mokslo ir sporto ministerija, bendradarbiaudama su profesinio mokymo centrais – Vilniaus technologijų ir inžinerijos mokymo centru, Marijampolės profesinio rengimo centru, Klaipėdos Pauliaus Lindenau mokymo centru, Šiaulių technologijų mokymo centru ir Panevėžio mokymo centru – organizuoja mokymus „Profesinio orientavimo paslaugos mokiniams: kaip užtikrinti kokybę?“ penkiuose Lietuvos regionuose.

Mokymų tikslas – sutelkti profesinio orientavimo srityje veikiančią bendruomenę regionuose ir stiprinti karjeros specialistų kompetencijas, siekiant užtikrinti teikiamų paslaugų kokybę.

Renginyje Šiauliuose dalyvius pasveikino Šiaulių technologijų mokymo centro pavaduotoja ugdymui Reda Mockienė, pabrėžusi, kad visus jungia bendras tikslas – padėti jauniems žmonėms atrasti savo kelią, talentus ir profesinę kryptį. Pasak jos, profesinis orientavimas – tai daugiau nei pagalba renkantis profesiją, tai investicija į pasitikėjimą savimi ir gebėjimą pažinti savo stiprybes. Kiekvienas mokinys yra unikalus, todėl mokytojų ir karjeros specialistų užduotis – padėti jam atrasti savo kelią.

Šiaulių technologijų mokymo centro karjeros specialistės Živilė Gulbinaitė ir Kristina Aleknienė pristatė centro veiklas ir galimybes bendrojo ugdymo mokyklų mokiniams. Tai didžiausia profesinio mokymo įstaiga Šiaurės vakarų Lietuvoje, turinti septynis ugdymo skyrius, siūlanti daugiau nei šimtą mokymosi programų ir apimanti vienuolika švietimo sričių. Centre mokosi apie 2300 mokinių, dirba 225 pedagogai. Čia sudaromos sąlygos mokytis ir specialiųjų ugdymosi poreikių turintiems mokiniams, siūlomos programos su socialinių įgūdžių programa arba be jo.

Šiaulių TMC kviečia I–IV gimnazinių klasių mokinius rinktis modulius vietoj technologijų pamokų mokykloje net iš septynių švietimo sričių. Taip pat, pristatyti Šiaulių miesto savivaldybės finansuojami profesinio orientavimo projektai: ankstyvojo profesinio ugdymo programa „OPA“ (1–4 klasių mokiniams), technologijų pamokos (5–12 klasių mokiniams) bei STEAM ir STEAM Junior programos.

LINEŠA Ugdymo karjerai skyriaus specialistė Vitalija Paurienė pabrėžė, kad agentūra koordinuoja ir stiprina karjeros ugdymo sistemą Lietuvoje, teikdama metodinę pagalbą mokykloms, rengdama rekomendacijas ir organizuodama kvalifikacijos tobulinimo mokymus karjeros specialistams. LINEŠA taip pat vykdo karjeros paslaugų kokybės stebėseną, kuria informacines priemones, skatina skaitmeninių įrankių taikymą ir bendradarbiavimą tarp mokyklų, darbdavių bei savivaldybių. Tokiu būdu siekiama užtikrinti, kad kiekvienas mokinys gautų kokybišką, nuoseklų ir individualius poreikius atitinkantį profesinį orientavimą.

Praktinėje mokymų dalyje, kurią vedė „Gyvas ryšys“ partneris Paulius Godvadas, dalyviai diskutavo apie tai, kaip vertinti savo darbo rezultatus, kokie kiekybiniai ir kokybiniai rodikliai atspindi tikrą profesinio orientavimo paslaugų poveikį, ir kaip šiuos duomenis panaudoti rengiant metinį PO planą.

Mokymai buvo užbaigti pažintiniu vizitu po Šiaulių technologijų mokymo centro Verslo paslaugų skyrių. Verslo paslaugų skyriaus vedėja Jurgita Aleknavičienė ir Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektorinio praktinio mokymo centro vadovė Jurgita Jasnauskaitė supažindino dalyvius su modernia praktinio mokymo baze ir jos teikiamomis galimybėmis. Jos pabrėžė, kad šio centro tikslas – patenkinti darbo rinkos poreikius kvalifikuotai prekybos srities darbo jėgai, tobulinti profesijos mokytojų ir įmonėse dirbančių prekybininkų kompetencijas bei padėti jaunimui atrasti veiklą pagal savo gebėjimus ir pomėgius.