Profesinių praktinių įgūdžių įgijimas sektoriniuose praktinio mokymo centruose
Dalintis:
Profesinių praktinių įgūdžių įgijimas sektoriniuose praktinio mokymo centruose
PROFESINIŲ PRAKTINIŲ ĮGŪDŽIŲ ĮGIJIMAS SEKTORINIUOSE PRAKTINIO MOKYMO CENTRUOSE ŠIAULIŲ PROFESINIO RENGIMO CENTRE
NR. 09.4.1-ESFA-T-736-02-0024
Veiksmų programa: 2014-2020 metų Europos Sąjungos fondų investicijų veiksmų programa.
Prioritetas: Visuomenės švietimas ir žmogiškųjų išteklių potencialo didinimas.
Priemonė: Praktinių įgūdžių įgijimo rėmimas ir skatinimas.
Projekto tikslas: Padidinti profesinio mokymo atitiktį darbo rinkos poreikiams ir jo patrauklumą. Projekto uždavinys: Sudaryti sąlygas mokinių profesiniam praktiniam mokymui sektoriniuose praktinio mokymo centruose.
Veiklos:
1. Mokinių, besimokančių pagal formaliojo profesinio mokymo programas, praktinis mokymas didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriniame praktinio mokymo centre.
2. Mokinių, besimokančių pagal formaliojo profesinio mokymo programas, praktinis mokymas statybos sektoriniame praktinio mokymo centre.
Projekto vykdytojas: Šiaulių profesinio rengimo centras.
Projekto partneriai:
1. Biržų technologijų ir verslo mokymo centras.
2. Joniškio žemės ūkio mokykla.
3. Mažeikių politechnikos mokykla.
4. Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centras.
5. Viešoji įstaiga Kelmės profesinio rengimo centras.
6. Viešoji įstaiga Raseinių technologijos ir verslo mokykla.
7. Zarasų profesinė mokykla.
Projekto biudžetas: 88 963,23 Eur.
Projekto finansavimo lėšos: Europos socialinio fondo ir Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto.
Projekto santrauka:
Projektu siekiama stiprinti profesinį praktinį mokymą, ypatingai sustiprinant bazinį profesinį mokymą profesinio mokymo įstaigose, kuriose nėra įkurto sektorinio praktinio mokymo centro, taip sudaryti prielaidas: mokiniams – rinktis tęsti praktinį mokymą realiose darbo vietose arba mokymąsi pameistrystės forma, profesinio mokymo įstaigoms – lygiaverčiam dėl pagerėjusių mokinių praktinio mokymo kompetencijų bendradarbiavimui su verslo partneriais, visuomenei – labiau vertinti profesinį mokymą.
7 profesinio mokymo įstaigoms bus sudarytos sąlygos atsiųsti į sektorinius praktinio mokymo centrus mokinių, besimokančių pagal prekybos ir statybos srities formalaus profesinio mokymo programas, grupes mokytis pagal bazinius profesinio mokymo programos modulius ar modulių dalis, taip sustiprinti mokinių profesines kompetencijas, praktinius profesinius įgūdžius.
Projekto vykdymas:
2021 m. balandžio 12 d. organizuoti pirmieji praktinio profesinio mokymo užsiėmimai. Į mokymus Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriniame praktinio mokymo centre atvyko mokiniai iš Biržų technologijų ir verslo mokymo centro, Joniškio žemės ūkio mokyklos, Viešosios įstaigos Raseinių technologijos ir verslo mokyklos, Viešosios įstaigos Kelmės profesinio rengimo centro. Po savaitės Statybos sektoriniame praktinio mokymo centre prasidėjo mokymai pagal statybos srities formalaus profesinio mokymo programų modulių dalis Joniškio žemės ūkio mokyklos ir Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centro mokiniams.
Iki vasaros atostogų organizuota 15 mokymų, kuriuose dalyvavo: Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriniame praktinio mokymo centre – 24 mokiniai, Statybos sektoriniame praktinio mokymo centre – 53 mokiniai. Projekto dalyviams pravestos 3695 praktinio profesinio mokymo valandos.
2021 m. birželio mėn. baigta viena projekto veikla – mokiniai, mokęsi pagal formaliojo profesinio mokymo programas didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriniame praktinio mokymo centre – ir pasiektas planuotas rezultatas – 15 asmenų.
2021 m. rugsėjo 6 d. tęsiamas projekto vykdymas. Į pirmuosius po vasaros atostogų mokymus Statybos sektoriniame praktinio mokymo centre atvyko mokiniai iš Joniškio žemės ūkio mokyklos. Mokymus pagal bendrųjų statybos darbų profesinio mokymo programų temas tęsė Zarasų profesinės mokyklos, Radviliškio technologijų ir verslo mokymo centro mokiniai. Statybos sektorinio praktinio mokymo centro specialiųjų statybos darbų padalinyje mokymai buvo organizuoti Biržų technologijų ir verslo mokymo centro bei Mažeikių politechnikos mokyklos mokiniams pagal suvirintojo profesinio mokymo programos temas.
2022 m. kovo 14-22 d. vyko baigiamieji praktinio profesinio mokymo užsiėmimai. Mokymuose Statybos sektoriniame praktinio mokymo centre dalyvavo Joniškio žemės ūkio mokyklos ir Zarasų profesinės mokyklos mokiniai.
Projekto įgyvendinimo metu mokymuose dalyvavo 171 mokinys: Didmeninės ir mažmeninės prekybos sektoriniame praktinio mokymo centre mokėsi 24 mokiniai, jiems pravesta 1560 val. mokymų; Statybos sektoriniame praktinio mokymo centre mokėsi 147 mokiniai, jiems pravestos 5635 val. mokymų.
Neįgaliųjų versija
Neįgaliųjų versijos režimai
Epilepsijai saugus režimas
Sumažina spalvų ryškumą ir pašalina mirkčiojimus
Šis režimas leidžia žmonėms, sergantiems epilepsija, saugiai naudotis svetaine, pašalinant priepuolių riziką, atsirandančią dėl mirksinčių animacijų ir rizikingų spalvų derinių.
Režimas silpnaregiams
Pagerina svetainės vaizdus
Šis režimas pritaiko svetainę taip, kad būtų patogiau naudotojams, turintiems regėjimo sutrikimų, tokių kaip blogėjantis regėjimas, tunelio regėjimas, katarakta, glaukoma ir kt.
Kognityvinės negalios režimas
Padeda sutelkti dėmesį į konkretų turinį
Šis režimas suteikia įvairių pagalbinių parinkčių, padedančių vartotojams, turintiems pažinimo sutrikimų, tokių kaip disleksija, autizmas, CVA ir kt., lengviau sutelkti dėmesį į esminius svetainės elementus.
ADHD draugiškas režimas
Sumažina blaškymąsi ir pagerina dėmesį
Šis režimas padeda vartotojams, turintiems ADHD ir neurologinio vystymosi sutrikimų, lengviau skaityti, naršyti ir sutelkti dėmesį į pagrindinius svetainės elementus, kartu žymiai sumažinant blaškymąsi.
Aklumo režimas
Leidžia naudoti svetainę su ekrano skaitytuvu
Šis režimas sukonfigūruoja svetainę, kad ji būtų suderinama su ekrano skaitytuvais, pvz., JAWS, NVDA, VoiceOver ir TalkBack. Ekrano skaitytuvas – tai programinė įranga akliesiems, įdiegta kompiuteryje ir išmaniajame telefone, o svetainės turi būti su ja suderinamos.
Interneto žodynas
Skaitymo nuostatos
Lango dydis
Numatytas
Teksto didintuvas
Šrifto pakeitimas
Turintiems disleksiją
Paryškinti antraštes
Paryškinti nuorodas
Šrifto dydis
Numatytas
Linijų aukštis
Numatytas
Tarpai tarp raidžių
Numatytas
Lygiuoti iš kairės
Centruoti
Lygiuoti iš dešinės
Vizualiniai nustatymai
Tamsus kontrastas
Šviesus kontrastas
Vienspalvis
Didelis kontrastas
Ryškesnis atspalviai
Mažesni atspalviai
Keisti teksto spalvas
Keisti antraščių spalvas
Keisti fono spalvas
Lengvam navigavimui
Išjungti garsus
Slėpti nuotraukas
Hide Emoji
Skaitymo gidas
Stabdyti animacijas
Skaitymo langas
Paryškinti zonas
Paryškinti fokusą
Didelis tamsus žymeklis
Didelis šviesus žymeklis
Cognitive Reading
Virtuali klaviatūra
Navigaciniai klavišai
Voice Navigation
Mūsų įstaiga įsipareigoja užtikrinti, kad interneto svetainė būtų prieinama neįgaliesiems. Siekiame, kad visiems lankytojams būtų suteikta galimybė naudotis mūsų svetaine be kliūčių, laikantis Pasaulinio saityno konsorciumo (W3C) parengtų Interneto tinklalapių turinio prieinamumo gairių (WCAG) 2.0 reikalavimų.
Atitiktis prieinamumo standartams
Vadovaujamės šiais keturiais prieinamumo principais:
Suvokiamumas: svetainės turinys yra pateikiamas taip, kad būtų prieinamas visiems naudotojams, nepriklausomai nuo jų gebėjimų, įskaitant tekstinį, garso ir vaizdo formatą.
Valdomumas: svetainės navigacija ir funkcijos yra pritaikytos taip, kad vartotojai galėtų valdyti svetainę nenaudodami veiksmų, kurių jie gali nesugebėti atlikti.
Suprantamumas: informacija ir svetainės funkcijos yra aiškios ir lengvai suprantamos visiems vartotojams.
Lankstumas: svetainė yra pritaikoma, kad išliktų prieinama, net ir keičiantis technologijoms.
Svetainės testavimas ir vertinimas
Mūsų svetainė reguliariai testuojama pagal WCAG 2.0 standartus, naudojant viešai prieinamus automatizuotus įrankius bei kitą specialią programinę įrangą. Testavimas atliekamas siekiant užtikrinti, kad svetainė būtų prieinama visiems vartotojams, nepriklausomai nuo jų negalios ar naudojamos techninės įrangos.