Birželio 27 d. Šiaulių technologijų mokymo centre įvyko apskritojo stalo diskusija tema „Šiaulių miesto ir regiono profesinio mokymo situacijos apžvalga“, subūrusi miesto savivaldybės, Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos, verslo bei švietimo įstaigų atstovus. Diskusijos tikslas – įvertinti dabartinę profesinio mokymo padėtį Šiauliuose ir regione, aptarti esamas galimybes bei iššūkius, ieškoti sprendimų, kaip pritraukti jaunimą ir stiprinti profesinio mokymo prestižą.
Diskusiją atidaręs Šiaulių miesto meras Artūras Visockas akcentavo, kad vienas iš miesto prioritetų – lietuviškos tapatybės ir vertybių grąžinimas į ugdymo turinį bei kasdienį gyvenimą. Anot mero, būtina keisti požiūrį į mokymą, kuris turėtų būti grindžiamas ne vien teorinėmis žiniomis, bet ir praktinėmis kompetencijomis, gyvenimo vertybėmis. „Kiekvienam vaikui yra naudinga išbandyti profesiją, įgyti amatą – tai yra vertybė. Mokymo sistema turi parodyti, ką mes turime – ne tik žinias, bet ir pagrindus, vertybinį stuburą“, – kalbėjo Šiaulių miesto meras.
Diskusijoje dalyvavęs Lietuvos Respublikos švietimo, mokslo ir sporto viceministras Rolandas Zuoza pasidžiaugė glaudžiu Šiaulių miesto savivaldybės ir Šiaulių TMC bendradarbiavimu bei augančia miesto dinamika. „Šiauliai – jaunėjantis, ambicingas miestas, kuriame matome augantį profesinio mokymo potencialą. Iš ministerijos pusės aktyviai svarstome apie profesinio mokymo modernizavimą, profesijų mokytojų rengimo stiprinimą bei priemones, kurios padėtų pritraukti daugiau mokinių rinktis šį kelią“, – teigė viceministras. Jis taip pat išreiškė norą asmeniškai aplankyti Šiaulių TMC skyrius ir įvertinti jų infrastruktūrą bei mokymo bazes.
Šiaulių miesto vicemeras Justinas Švėgžda teigė, kad Šiauliai – šiuo metu sparčiausiai augantis didmiestis Lietuvoje. Miestas pasižymi žemiausiu nedarbo lygiu tarp didžiųjų miestų, didėjančiu jaunų žmonių ir studentų skaičiumi bei palankia aplinka verslui ir darbo vietų kūrimui. Visa tai kuria tvirtą pagrindą plėtoti profesinį mokymą, kuris tampa vis aktualesnis šiuolaikinėje darbo rinkoje.
Diskusijoje taip pat dalyvavo verslo atstovas, Šiaulių prekybos, pramonės ir amatų rūmų (ŠPPAR) Švietimo ir skaitmenizacijos komiteto pirmininkas, UAB „Jupojos technika“ vadovas Raimundas Vaišvilas. Jis pabrėžė, kad glaudus bendradarbiavimas tarp profesinio mokymo įstaigų ir verslo yra itin svarbus rengiant kvalifikuotus specialistus. „Mums, verslui, reikia ne tik darbuotojų, bet ir iniciatyvių, pasirengusių prisitaikyti prie pokyčių jaunų žmonių. Todėl turime kartu su mokymo įstaigomis formuoti turinį, kuris atitiktų realius darbo rinkos poreikius“, – sakė R. Vaišvilas, skatindamas į profesinį mokymą žiūrėti kaip į patrauklų ir perspektyvų karjeros kelią.
Diskusijos metu Šiaulių technologijų mokymo centro direktorė Jolita Vengrė, kartu su direktoriaus pavaduotoja ugdymui Reda Mockiene ir projektų skyriaus vadove Lina Vaitekūniene, išsamiai pristatė Šiaulių TMC veiklą. Buvo aptartas centro skyrių tinklas, populiariausios profesijos, didžiausias kvalifikuotų darbuotojų poreikis, formaliojo ir neformaliojo ugdymo programos, vykdomi projektai, bendradarbiavimas su verslu ir socialiniais partneriais. Centro vadovybė akcentavo, kad profesinio mokymo programos atitinka šiuolaikinės darbo rinkos poreikius, o nuolatinis bendradarbiavimas su verslu leidžia ugdymo turinį pritaikyti realioms situacijoms.
Po diskusijos dalyviai buvo pakviesti apžiūrėti Šiaulių TMC ugdymo skyrių – Mechanikos, Statybos, Menų ir grožio paslaugų skyrių, kur galėjo susipažinti su mokymo aplinka, praktinio mokymo laboratorijomis, įranga bei baze. Vizitų metu buvo pristatyta, kaip taikomi šiuolaikiniai mokymo metodai, kaip ugdoma praktinė kompetencija ir kaip centras prisideda prie regiono ekonominio augimo.
Ši diskusija dar kartą patvirtino, kad profesinis mokymas tampa neatsiejama regiono plėtros strategijos dalimi – orientuota į vertybes, praktiką ir ateitį. Šiaulių miesto, verslo bei švietimo bendruomenė yra pasirengusi veikti išvien, kad profesinis ugdymas būtų patrauklus, kokybiškas ir atitiktų tiek jauno žmogaus lūkesčius, tiek nuolat besikeičiančius darbo rinkos poreikius.